Wednesday, March 25, 2009

What a day!

IT WAS ALL BECAUSE OF THE FREAKING F**KING INTERVIEW!

I just did not understand why out of all the people who attended the interview (out of all the Science teachers there), I was asked about oxygens and cloroflourocarbon (pardon me if the spelling is wrong, I DON'T GIVE A DAMN NOW!) and how photosynthesis happens and what was the name of the "stesen janakuasa di russia yg digunakan utk melepaskan pesawat roket apebenda ntah yg dinaiki oleh dua org wartawan.. opss... angkasawan ke angkasa lepas!!!

I did not imagine of that questions at all!!

Why ..Oh.. Why...

Now he (the pakcik-looking interviewer) has left me with endless question marks popping out all the time (of course to get my facts right and most importantly, ) thinking if I passed the INTERVIEW..

Sorry guys, I did take some pics before and after interview but I lost my card reader so, I can't upload the pictures! Loathed and Despised and Disheartened!!!

Ada gak member2 yg kena soalan mcm- awak jumpe boyfriend awak tu kat mana? bila nak kawen??

Yanti told me there was a friend of hers who was asked if she would allow her husband to practise polygamy! What the hell was that supposed to be related with temuduga SPP!?!

Adoi, am I such a freak?? Saya nampak sangat scientific ke??! Tak de satu haram pon soalan yang melibatkan P+P, Pulau Banggi, or even English Language..

Aku dah menyampah la dgn interview! aku harap interviewer tu luluskan aku je.. ntah ape benda aku merepek kat dia aku pon tatau! Hell with it!

At least I did make him laugh and he did not make me laugh.. (aku ckp aku ajor English kat sekolah tapi budak2 reply kat aku dalam Bahasa Kagayan when he was just taking a sip from his glass of water and oleh sebab terkedu dgn apa aku ckp, ayer pon tumpah la sikit2 dan nampaklah ketidakprofessionalan dia minum ayer.. Kot2 pasai tu dia tanya soalan mcm mana oksigen terbentuk and he wanted the chemical equation from me! So much for getting a "C" in my chemistry 8 years ago!!

To all out there yg belum interview, bacalah tentang:
~GLOBAL WARMING!
~HAFAL BULAT FPK (org tua tu suh aku sebut bulat2 and dia tersengih ja bila aku baca FPK versi aku)
~ANGKASAWAN dan APA2 YANG ADA KAITAN DGN DEPA (not their marital affairs, of course)

"Hmm.. mcm mana sebagai guru kamu nak memartabatkan profession keguruan di sekolah?"
Aku pon gorenglah mcmana bapak aku goreng mee!

6 comments:

Azreen said...

owh matno...truknya hang kena tanya...isk2...takpe2 yg penting lulus...kalo dah gitu nape ko tak laksanakan plan aku..."cik jgn tegur cik...dia ade kat sini" miahahahaha....

anyway...insyaAllah pasti lulus la ko tu jgn jiwa kacau sgt...

Anonymous said...

Matno sayang...
Jgn tension-tension la..
Dia saja provoke je 2..
Nk tgk daya ketahanan seorang guru lelaki..
Dan macam mana cara menjawab dengan confident walaupun xtau...
Insyaallah,lulus punye...
By the way...
Soalan interviewer 2 kat mana awak jumpa bakal suami awak...bukan boyfriend ok.....:/

yattt said...

InsyaLLah..ang ni suka wat gambat. But at the end of the day ang score.. Amin..aku doa ang berjaya!!!

yanti said...

most important thing- dah abis interview..tol tak?congats anyway. =))

syitah said...

*ulang balik yg aku ckp kat ym tadi*

sekian.

Sir Matno said...

terima kaseh kawan2 sejatiku..
doa kalian aku harapkan,
sokongan kalian aku dambakan..